תאונה בגן ילדים

בימים אלו גוברת המחאה עקב מקרים רבים של אלימות בגני ילדים, המפגינים הרבים דורשים ובצדק כי יש להתקין מצלמות בכל בגנים.
מקרי האלימות קשים ונדירים יחסית, אך תאונות בגני הילדים עקב חוסר השגחה נפוצות מאוד ומתרחשות מדי יום.

אחריות גננת וסייעת הגן לתאונה

מהו היקף אחריות גננת וסייעת הגן לשלום הפעוט? לאחרונה ניתן פסק דין על ידי בית משפט השלום בתל אביב בתביעה אזרחית 58300-12-16 במקרה בו נפגעה פעוטה בת שנתיים בגן בגבעתיים. הפעוטה נפגעה במהלך שעות הפעילות בגן וסבלה משבר בעצם הבריח. ההורים אשר הביאו את הילדה לגן שמחה ומאושרת אספו אותה והבחינו כי בוכה ולא מצליחה לקום, לאכול ולשחק. אם הפעוטה יצרה קשר עם סייעת הגן, אך זו מסרה לה שלא התרחש כל אירוע חריג. לטענת ההורים הפעוטה נפגעה בגן עקב העידר השגחה ומנגד עובדי הגן טענו כי הפעוטה הגיע לגן פצועה ואך העירו לאביה על כך. במצב דברים זה כאשר התובעת הינה פעוטה אשר לא מסוגלת למסור עדות של נסיבות המקרה הנטל עובר לעובדי הגן אשר צריכים להוכיח כי לא התרשלו בעבודתם. כבוד השופטת מור-אל התרשמה מעדויות הצדדים וקבעה כי עדויות ההורים אמינות.
מנגד לא ניתן להסביר מדוע העדה המרכזית, הסייעת שהשגיחה על הפעוטה ביום התאונה לא זומנה למסור עדותה. בית המשפט פסק לטובת הפעוטה פיצוי בגין הכאב והסבל שחוותה בסך של 50,000 ₪ בתוספת הוצאות משפט. עיניכם הרואות, גם ללא כל גרסה של הנפגעת בתי המשפט מחייבים את גני הילדים בפיצויים לטובת הפעוט. ברור הדבר כי תתכן תאונה שלא ניתן למנוע כמו בבית גם בגן אך על הגן למלא חובתו ולהשגיח בצורה ראויה על ילדי הגן. במקרה ונפגע ילד בגן עקב השגחה רשלנית או מפגע, חברת הביטוח של הגן תפצה את הקטין אשר נפגע.

היקף הפיצוי לנפגע

הפיצוי מורכב מכאב וסבל אותו חווה הקטין, הוצאות בגין עזרה, טיפולים רפואיים ונסיעות, במקרים בהם הפגיעה הותירה נכות כלומר הגבלה בתנועת האיבר או כל מגבלה אחרת אשר מזכה בנכות הקטין יהיה זכאי גם להפסדי שכר עקב הנכות.
כאשר במקרה ויש לחשב הפסד שכר לקטין השכר יחושב בהתאם לשכר הממוצע במשק היות וטרם השתלב במעגל העבודה, הפיצוי הינו בהיקף של מאות אלפי שקלים ובהתאם לגובה הנכות.
יש לציין כי כל ילד מגיל 3 עד 18 מבוטח בביטוח תאונות תלמידים אשר מעניק פיצוי במקרים מסוימים לפי תנאיי הפוליסה גם בחופש ו-24 שעות ביממה, הפיצוי ניתן ללא קשר להתרשלות ובנוסף לפיצוי שמתקבל מהתביעה כנגד הגן.

עורך דין תאונה בגן הילדים

למעשה רוב תביעות הנזיקין תלויות בהתרשלות של מעוול מסוים וניתן להוכיח בקלות האם גורם כלשהו התרשל כלפי הנפגע, דווקא במקרים של הגשת עובדי הגן על היקר לנו מכל, קיים קושי רב להבין מה בדיוק התרחש בגן וגם לפציעה של ילד.
כפי שרבים סבורים יש להתקין מצלמות בגנים על לשמור על שלום הפעוטות, הן כגורם הרתעתי והן לצורך הבנת נסיבות המקרה במידה וחלילה נפגע פעוט.
ברור הדבר כי אם תאונה אשר מתרחשת מתועדת במצלמות הגן יהיה קל ופשוט להוכיח התביעה, כיום ברוב הגנים לא מותקנות מצלמות ועל כן קיים קושי בהוכחת התביעה.

כפי שפורט לעיל יש להיוועץ עם עורך דין שעוסק בתחום על מנת שיגבש אסטרטגיה וידע לנהל ההליך באופן הוא הפעוט יהיה זכאי לפיצוי כספי נכבד

מאמר זה נכתב על ידי חיים הקמן עורך דין נזיקין

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותכם