זכויות רפואיות – ביטוח לאומי

ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי הינו מוסד ממשלתי סוציאלי אשר מטרתו להגן על אזרחי המדינה במישור הכלכלי.

הביטוח הלאומי מספק רמות שונות של הגנה כגון: אבטלה, חופשת הריון או לידה, גמלת סיעוד, ילד נכה, מזונות, דמי תאונה ועוד.

היות וזהו המוסד שאחראי על מימוש רוב הזכויות החברתיות בישראל, יש משמעות רבה לאופן שבו בוחרים להתנהל ולהוכיח תביעתכם.

לצורך קבלת דמי אבטלה או לידה אין צורך בטפול ויעוץ של עורך דין אך במקרים הקשורים בפגיעה גופנית קיים קושי רב בהוכחת התביעה וגובה הנזק.

הכרה בתאונה כ"תאונת עבודה"

על מנת להמחיש הצורך בפניה לעורך דין לפני הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי נפרט מקרה נפוץ בו אדם נפגע כאשר הרים משא במהלך ולצורך עבודתו.

אזרח אשר איננו בקיא בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי עלול לכתוב בנסיבות המקרה "הרמתי משא וכואב לי הגב" לעומת זאת האופן הנכון לתאר את נסיבת המקרה "בעת הרמת משא הרגשתי כאב בגב" מבחינים בהבדל?  זהו בדיוק ההבדל בין הכרה בתאונה וקבלת פיצוי לבין דחיית התביעה.

כמובן שקיימות אין ספור דוגמאות נוספות ויש לבחון כל מקרה לגופו.
דוגמא נוספת להכרה בתאונה כ"תאונת עבודה": אדם אשר ביצע עבודתו היטב וזכה למחמאות אשר גרמו להתרגשות רבה והתקף לב יכולה להיות מוכרת כתאונת עבודה וזאת באם המדובר באירוע חריג שגרם לאירוע הלבבי. כמובן שגם וויכוח חריג או טקס מרגש יכורו גם כן כתאונת עבודה אם יוכח אירוע חריג וה קשר הסיבתי לאירוע הלבבי.

בעבל (ארצי) 18610 -05-16 הוכר אירוע לבבי שנגרם בטקס פרידה כתאונת עבודה.

שיעור הנכות

כל זאת באשר להכרה בתאונה כתאונת עבודה אך גורם חשוב ביותר הינו שיעור הנכות כאשר נפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל פיצויים בגין ימי העדרות הנקראים דמי פגיעה, אלו מוגבלים בתקופה בת 91 ימים.
חשוב לדעת כי יש להגיש תביעה להכרה בתאונת עבודה וקבלת דמי פגיעה תוך 12 חודשים ממועד התאונה.
ישנה חשיבות רבה לשיעור נכותו של התובע כאשר נכותו של התובע היא בגין 9% ל19% התובע זכאי לפיצוי חד פעמי.

כיצד מחושב הפיצוי?

הפיצוי מחושב בהתאם לשכר התובע בשלושת החודשים טרם הפגיעה
שכר חודשי ממוצע בשלושת החודשים טרם התאונה X 75% X אחוזי הנכות43X

במידה ונכותו של התובע גדולה מ20% הוא זכאי לקבלת גמלה חודשית.

האם תביעה נגד ביטוח לאומי מבטלת תביעה מול המעביד?

ברוב המקרים התביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי הינה רק חלק מהפיצוי לו זכאי הנפגע.
רוב הנפגעים לא מודעים לכך כי בנוסף לפיצוי המתקבל מהמוסד לביטוח לאומי הם זכאים לפיצוי נוסף משמעותי יותר מהמעביד עצמו אשר במרבית המקרים לא סיפק הדרכה ראויה או סביבת עבודה בטוחה לעובד.

​נפגע אשר דאג לערוך ביטוח פרטי כגון תאונות אישיות זכאי לפיצוי נוסף מכח הפוליסה.
עורך הדין דואג להכין את הנפגע בצורה מיטבית לועדה הרפואית, הדבר מסייע בקבלת שיעור נכות גבוה.
היות ותביעות אלו שזורות יחדיו מומלץ לפנות לעורך דין שעוסק בתחום הנזיקין על מנת שינהל ההליכים יחדיו וישיג עבור הנפגע פיצוי מקסימלי.​

פיצויי מקסימלי

מה עושים אם המוסד לביטוח לאומי לא מקבל את התביעה?

כאמור לעיל יש לפנות לעורך הדין לפני הגשת התביעה על מנת להפחית הסיכוי שהתביעה תידחה על ידי המוסד לביטוח לאומי.
אם חלילה נדחתה תביעתכם כנגד המוסד לביטוח לאומי רק עורך דין יכול להגיש תביעה לבית הדין ולנהל ההליכים.

יודגש כי שום גורם אחר שאינו עורך דין לא יכול להגיש תביעה לבית הדין במידה ותביעתכם נדחת על ידי המוסד לביטוח לאומי.

כיצד נקבע שכר הטרחה?

לאחרונה חוקק חוק המגביל את שכר הטרחה בטיפול בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי.
במידה ועורך דין או כל גורם אחר מטפל עבורכם בתביעה שכזו בידקו כי שכר הטירחה הינו בהתאם לחוק החדש אשר מגביל שכר הטרחה ומונע מגורמים מסייעים לגבות ככל העולה על רוחם כפי שקרה בעבר ובטרם חוקק החוק המגביל שכר הטרחה.

טיפים לבחירת עו"ד ביטוח לאומי

• על מנת לשפר סיכוי הכרה בתאונה כתאונת עבודה ולמקסם הפיצוי יש לפנות לעורך דין אשר עוסק בתחום הנזיקין ולו הידע והניסיון הדרוש לייצג אתכם בצורה מיטבית.
  • על עורך הדין להיות בעל המלצות ותוצאות מוכחות, ניתן לבקש ולראות הישגים ופירוט תשלומים שעורך הדין השיג עבור לקוחות (כמובן ללא חשיפת שם הלקוח).
  • היות ניתן לקבוע פגישת יעוץ ללא עלות ניתן להתרשם מעורך הדין באופן ישיר ובמידה ורכש את אומנכם ניתן להתקדם בהליך לקבלת פיצויי מקסימלי מכל גורם רלוונטי.
  • אלו בדיוק הדברים הקטנים שקובעים את הצלחת התביעה ואת הסיכוי לקבל פיצויים כספיים כמה שיותר גבוהים מכל הגורמים הרלוונטים.