תביעות סיעוד

תנאיי זכאות לקבלת קצבת סיעוד

תנאי הזכאות משתנים בין פולסית סיעוד אחת לאחרת,  אך רוב הפוליסות מעניקות פיצוי בני מצבים:

1. הערכה של המבוטח בביצוע 6 פעולות – במידה ולא מצליח לבצע מחצית מהפעולות הוא יהיה זכאי לגמלת סיעוד.

2. מקרה של תשישות נפש אשר דורש מספר תנאים גם כן.

אילו 6 פעולות בודקים בתביעה לסיעוד?

1. לקום ולשכב.

2. להתפשט ולהתלבש.

3. רחצה.

4. שליטה על סוגרים.

5. צריכת מזון אכילה ושתיה.

6. ניידות.

הבדיקה מתבעת בבית של המבוטח בביטוח סיעודי ובנוכחות עורך הדין ונציג המשפחה.

במקרה שמתקבלת גמלת סיעוד אין צורך להמשיך ולשלם את פרמיית הביטוח

עו"ד תביעת סיעוד

עעצות שימושיות לאדם אשר מעונין להגיש תביעה לסיעוד

1. מומלץ לאסוף בהקדם את כל המסמכים הרפואיים הקיימים, שמוכיחים כי המבוטח הוא אכן במצב סיעודי. לפי החוק, כל אדם זכאי לקבל את כל המסמכים הרפואיים הנוגעים לו מקופת החולים שלו.
  2. עם התרחשותו של המצב הסיעודי, יש לפנות בהקדם לחברה המבטחת בתביעה למימוש תגמולי הביטוח. מומלץ מאוד לעשות זאת לאחר התייעצות עם עו"ד מומחה לתחום זה.
  3. חשוב מאוד כי במהלך בדיקת הנציג מטעם חברת הביטוח, יהיה נוכח גם אחד מבני המשפחה של המבוטח, המכיר אותו טוב, על מנת להעלות בפני הנציג את כל המגבלות שעימן מתמודד המבוטח. נקודה מהותית הינה להעלות ולהתייחס אך ורק למגבלות בהתאם לתנאי הפוליסה (ששת הפעולות שצוינו לעיל), מכיוון שכל מגבלה אחרת פשוט אינה רלוונטית לגבי הוכחת המצב הסיעודי.
  4. זכותו של המבוטח לקבל את חוות דעתו של הנציג מטעם חברת הביטוח לאחר הבדיקה (תוצאות הבדיקה נשלחות למבוטח על ידי החברה שמבצעת את הבדיקה).

מידע זה נכתב על ידי עורך הדין חיים הקמן אשר עוסק בתחום הנזיקין ותביעות סיעוד