שאלות ותשובות

בתביעה לנזקי גוף אין כל חשיבות מי האשם בתאונה ונפגע זכאי לקבלת פיצוי בהתאם לגובה נזקיו.

רוב התביעות ניתן להגיש תוך 7 שנים. במידה והנפגע הינו קטין 7 שנים יתחילו רק מהגיעו לגיל 18.

בתביעות מכח פוליסת ביטוח כגון פוליסת תאונות, ביטוח מקיף וכו' תקופת ההתיישנות הינה 3 שנים בלבד.

בכל מקרה תמיד עדיף להגיש התביעה בסמוך למועד התאונה כאשר הנזק התגבש ולא להמתין ללא סיבה היות ותעמוד לנתבעת טענת שיהוי כלומר שבגלל שהתביעה הוגשה לאחר זמן רב ללא כל סיבה נפגעה יכולה להתגונן כראוי.

פוליסת תאונות אישיות לתלמידים חלה על כל ילד מגיל 3 גם בזמן חופשים ובהתאם לתנאיי הפוליסה הפיצוי הינו בגין ימי היעדרות מהמוסד החינוכי ובהתאם לשיעור הנכות.

בנוסף ניתן להגיש תביעה כנגד המזיק במידה והתאונה התרחשה עקב התרשלות של גורם כלשהו במעשה או מחדל .

במידה ואדם נפגע בתאונת עבודה חובה להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי ולמצות זכויותיו.

בנוסף ניתן להגיש תביעה כנגד המעסיק עצמו אשר לא סיפק סביבת עבודה בטוחה או הדרכה.

ככל שלנפגע פוליסות פרטיות כגון תאונות אישיות הוא זכאי לפיצוי נוסף.

בהחלט. תאונה בדרך לעבודה או חזרה ממנה הינה תאונת עבודה וזאת אם לא סטית מהמסלול מביתך לעבודה. אם אכן ביצעת סטייה בדרך והיא לא לבית הכנסת או לגן הילדים התאונה לא תחשב כתאונת עבודה.

לא כל מקרה בו אדם נפגע במהלך טיפול רפואי מזכה בפיצוי. יש לבחון את נסיבות המקרה והאם אכן הגורם המטפל התרשל.

ניתן לקבל הערכת רפואית האם הייתה רשלנות רפואית ללא כל עלות.

שכר הטרחה קבוע בחוק והוא תלוי בשלב בו הסתיים התיק.

8% + מע"מ בטרם הגשת תביעה 11%+ מע"מ לאחר הגשת תביעה 13% + מע"מ בפסק דין.

שכר הטרחה משולם על ידי חברת הביטוח כמו יתר הוצאות ההליך.

לאדם מן השורה אין את הידע להעריך שווי התיק וככל הנראה אם חברת הביטוח הציע סכום פיצוי הוא על הצד הנמוך ביותר.

לעיתים חברות הביטוח נוטות להציע פיצוי של אלפי שקלים בודדים בתיק שהנזק שווה מאות אלפים.