תאונות תלמידים

הורים רבים שולחים את היקר להם מכל לבית הספר / גן בו הילד/ה מבלה את מרבית שעות היום.

כידוע שיקול דעת של ילד איננו מפותח כמו של אדם בוגר וחובת מהמוסד החינוכי שיספק לילדים סביבה בטוחה ואף ישגיח עליהם.

חשוב לדעת כי ילדים בכל שלבי מערכת החינוך (מגיל 3) מבוטחים בפוליסת תאונת אישיות, וזכאים לפיצוי גם על פציעות שאינן מתרחשות בביה"ס, גם במהלך חופשים וגם ללא כל קשר למוסד ה חינוכי – הכל בהתאם לתנאיי הפוליסה.

סעיף 6 (ד1) לחוק לימוד חובה, קובע כי כל תלמיד בישראל חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות. הביטוח מקנה זכאות לפיצויים, במקרים מגוונים של נזקי גוף.

במידה וילד נפצע בתאונה כלשהי ונגרמו לו נזקי גוף, הוא יכול להגיש תביעה  כנגד חברת הביטוח שערכה את פוליסת ביטוח תאונות אישיות.

פוליסת הביטוח (תאונות אישיות) מתייחסת אל הילד כתלמיד 24 שעות ביממה גם מחוץ לשעות הלימודים.

183

האם כל פציעה / תאונה, מזכה את ילדך בפיצוי?  האם יש אפשרות לתבוע מכוח פוליסת ביטוח תלמידים?

בפוליסה עצמה מוגדרים התנאים בהם היא חלה תלוי בתקופת היעדרות מבית הספר ושיעור הנכות הרפואית.

תשומת ליבכם כי תקופת ההתיישנות הקבועה בחוק בת 3 שנים, ומתחילה רק כאשר ילדכם מגיע לגיל 18 כך שההתיישנות תחול רק בהגיעו לגיל 21.

ניתן להגיש תביעה כנגד בית הספר / העירייה האמונה על בית הספר וזאת ללא כל קשר למי האשם בתאונה.

במידה ובית הספר או מי מטעמו התרשל וגרם לאירוע התאונה הן במעשה אן במחדל ניתן להגיש תביעה נוספת ומשמעותית כנגד המזיק וללא כל קשר לביטוח תאונות אישיות, אלא בנוסף כתביעה עצמאית לכל דבר וענין.

התרשלות בית הספר עלול להתרחש כאשר קיים מפגע / מבנה לא בטיחותי בשטח בית ספר, דלת ללא מנגנון מונע טריקה.

התנהלות מורי בית הספר היעדר השגחה, התייחסות פוגענית ועוד.

במידה וחלילה ילדכם נפגע, מומלץ לפנות לעורך דין שעוסק בתחום הנזיקין, וזאת על מנת לברר זכויותיכם והיקף הפיצוי אותו ניתן לקבל הן מתביעה כנגד חברת הביטוח שהנפיקה פוליסת תאונות אישיות לתלמיד והן בתביעה הנוספת כנגד הגורם המזיק.

האמור לעיל אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד אשר אינו מהווה יעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.