עו״ד תאונות דרכים

תאונות דרכים

מדי יום מתרחשות עשרות תאונות דרכים שונות ומגוונות וכולן מזכות בפיצוי.

רבים אינם מודעים לכך כי במקרה ואדם נפגע בתאונת דרכים הוא זכאי לקבל פיצוי ללא כל קשר למי האשם בתאונה.

התביעה מוגשת כנגד חברת הביטוח של הנפגע עצמו (פוליסת ביטוח חובה),  ובמידה הנפגע הינו הולך רגל, רוכב אופנים או קורקינקט התביעה מוגשת כנגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע ומתייחסים לרוכב האופניים והקורקוינקט כהולכי רגל לכל דבר וענין.

קביעת פיצויים לאחר תאונת דרכים

כאמור לעיל כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצוי. הדרך להוכיח כי נפגעת בתאונה הינה אך ורק באמצעות תיעוד רפואי. קיים תיעוד רפואי הקשור לתאונה ואף מסמך בודד  = הנפגע זכאי לפיצוי כספי.

עורך דין תאונות דרכים חיים הקמן

פיצוי מקסימלי לנפגע​

הפיצוי לו זכאי הנפגע מורכב מנזקים מיוחדים אותם ניתן להוכיח כגון קבלות של הוצאות רפואיות, הפסדי שכר, נסיעות, עזרת הזולת ומנזקים כללים כגון כאב וסבל, הפסדי שכר לעתיד הפסדי פנסיה אשר יש לחשבם בהתאם לנתוני התיק ואשר ברובם מגלמים נזקים עתידיים. בכל מקרה תמהיל הפיצוי משתנה בהתאם למקרה ולנתוני התיק.

רכיבי הפיצוי הכספי​

לעיתים הרכיב העיקרי הינו הפסדי שכר לעבר בגין התקופה בה הנפגע לא עבד בעקבות התאונה, לעיתים הפסדי שכר לעתיד הינו הרכיב העיקרי וזאת כאשר נותרה נכות בעקבות התאונה ובמקרים אחרים שבהם נפגע קשיש עזרת הזולת / סיעוד הינו הרכיב העיקרי.

יש לאבחן כל מקרה לגופו הן באשר להיקף הפגיעה, אופי עבודתו של הנפגע גילו ועוד.

שירותים מיוחדים של עורך דין תאונות דרכים​

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים עליו לפנות לעורך דין הבקיא בתחום הנזיקין והביטוח ולו הידע והניסיון להעריך שוויו האמיתי של התיק והדרך למצות זכויות הנפגע.

כל מקרה שונה בתכלית הן באשר לנסיבות התאונה, אופי הפגיעה, סוג עבודתו של הנפגע ועוד.

קיימת חשיבות רבה לפניה לעורך דין בהקדם האפשרי אשר יגבש אסטרטגיה וינהל התביעה לקבלת פיצוי מקסימלי.

עורך דין תאונת דרכים
עורך דין תאונת דרכים

טיפים לבחירת עורך דין​

על מנת לקבל פיצוי מקסימלי לאחר פגיעה בתאונת דרכים יש לפנות לעורך דין אשר עוסק בתחום הנזיקין ולו הידע והניסיון הדרוש לייצג אתכם בצורה מיטבית.

על עורך הדין להיות בעל המלצות ותוצאות מוכחות, ניתן לבקש ולראות הישגים ופירוט תשלומים שעורך הדין השיג עבור לקוחות (כמובן ללא חשיפת שם הלקוח).

היות וניתן לקבוע פגישת יעוץ ללא עלות ניתן להתרשם מעורך הדין באופן ישיר ובמידה ורכש את אמונכם ניתן להתקדם בהליך לקבלת פיצויי מקסימלי מכל גורם רלוונטי.

אלו בדיוק הדברים הקטנים שקובעים את הצלחת התביעה ואת הסיכוי לקבל פיצויים כספיים כמה שיותר גבוהים מכל הגורמים הרלוונטיים.

7 עצות מעורך דין  למעורב בתאונת דרכים על מנת לקבל פיצוי כספי נכבד

במטרה לקבל פיצוי כספי מקסימלי לאחר תאונת דרכים מומלץ לבצע את הפעולות הבאות:

קיים הבדל בין פגיעה ברכוש לבין פגיעה בגוף.

1. בתביעה לנזקי פח יש חשיבות באשר לגורם האשם בתאונה ועל כן יש לצלם את זירת התאונה ומנח הרכבים לאחר התאונה באופן שניתן יהיה להבחין מי האשם בתאונה. 

גם אם נראה לכם שהנהג האחר מודה באשמה, אין לדעת מה יספר לחברת הביטוח ולכן יש לצם מנח הרכבים בכל מקרה.

בתביעה לנזקי גוף אין חשיבות למי האשם בתאונה וכל הנפגעים בתאונת הדרכים זכאיים לקבל פיצוי כספי.

2. פנו לקבלת טיפול רפואי מוקדם ככל הניתן – יש לגשת לקבל טיפול רפואי מוקדם ככל הניתן אחרת חברת הביטוח עלולה לטעון שהפגיעה התרחשה בפרק הזמן בין תאונת הדרכים לבין הפניה לרופא. בנוסף כאשר לא פונים לקבלת טיפול רפואי בסמוך לתאונה, התאונה נחזית כתאונה קלה ביותר וחברת הביטוח תתייחס אליה כתאונת דרכים קלה.

3.יש לציין את כל האיברים אשר נפגעו בתאונה, גם אם חלק כואבים פחות מאחרים יש לפרט כל חלק בגוף וכל תחושה בפני הרופא כבר בפניה הראשונה לרופא. במידה ולא התלוננתם חברת הביטוח תטען שאין כל קשר לתאונה.  ברור שיש בעיות רפואיות שמתגלות רק פרק זמן לאחר התאונה אך ככל שיודע לכם על איבר שנפגע בתאונת הדרכים או תחושה ממנה אתם סובלים יש לציין זאת בתיעוד הרפואי.

4. יש לשמור על התיעוד הרפואי שקשור לתאונת הדרכים – התיעוד הרפואי הוא הדרך להוכיח את מצבכם הרפואי. ויש חשיבות אדירה לתיעוד הרפואי ומה שצוין בו על מנת להראות רציפות טיפול, ועל מנת להוכיח כי הנפגע עדיין סובל בעקבות התאונה. במידה וביצעתם בדיקות הדמיה כגון: רנטגן, CT סי טי, MRI יש לשמור היטב על דיסקים של הבדיקות, אתם תדרשו להציג אותם בפני המומחה הרפואי שבית המשפט ימנה, במידה ויש טענה לנכות בעקבות תאונת הדרכים.

5. אסור לשוחח עם חוקר מטעם חברת הביטוח – אין כל חובה לשתף איתו פעולה, חוקרי חברות הביטוח מנוסים וכל עבודתם היא לתשאל אתכם אודות מצבכם הרפואי על מנת להפחית את סכום הפיצוי לו אתם זכאים.  פעמים רבות חוקרי חברות הביטוח לאחר תאונת דרכים לא מציגים את עצמם ואף מתחזים – לכן מומלץ לא לשוחח עם איש אודות התאונה והשלכותיה.

6.דאגו לפנות למשטרה ולקבל אישור על תאונת הדרכים, הדבר יסייע לתביעה וחברות הביטוח דורשות מסמך זה, ניתן גם לגשת לתחנת המשטרה לאחר פרק זמן ולדווח על התרחשות תאונת הדרכים.

7. מומלץ להיוועץ עם עורך דין שעוסק בתחום תאונות הדרכים ולו הידע והניסיון להגיש עבורך את הפיצוי שמגיע לכם ואף מעבר לכך, פגישה או שיחת יעוץ איננה כרוכה בעלות.

עורך דין  תאונות דרכים 

עורך דין תאונת דרכים
עורך דין תאונת דרכים
עורך דין תאונת דרכים
עורר דין תאונת דרכים

לחצו למידע בנושא תאונות עבודה