נפגע בתאונת עבודה ופוצה בסך של 600,000 ש״ח

נפגע בתאונת עבודה ופוצה בסך של 600,000 ש״ח.

עובד אשר החל לעבוד כברמן במסעדה, עבד מספר ימים ונפגע בידו.

התאונה נגרמה עקב בקשת המנהל לפלש כוסות במכונה בזריזות, זאת היות והיה אירוע גדול באותו יום והוזמנו כוסות חדשות אשר היו קטנות מהכוסות הרגילות, ולא התאימו למכונת הפילוש.

העובד פעל כמצוות המעסיק ניסה לפלש את הכוסות במהירות ונחתך בכף ידיו, חתך שגרם לפגיעה קשה באופן שמשאיר נכות ובעיית תפקוד של היד.

העובד פנה למוסד לביטוח לאומי תאונת עבודה, אשר קבע את שיעור נכותו והוא קיבל קצבה חודשית לכל חייו אשר מוערכת בסכום כולל של כ-370,000 ש״ח.

בנוסף הנפגע תבע את חברת הביטוח מגדל אשר ביטחה את המסעדה בה עבד התובע והיא פיצתה את התובע בסכום של 230,000 ש״ח.

על המעביד לספק סביבת עבודה בטוחה כלפי העובד ולדאוג שלא יפגע בעת ביצוע עבודתו.

במקרה הנדון הפגיעה הייתה קשה ולא היה ניתן לפספס שהעובד נפגע, בהתאם המעביד מילא דיווח אודות התאונה והפנה הנפגע לקבל טיפול רפואי.

במקרים רבים העובדים לא מעדכנים את המעביד כי נפגעו, לעיתים העבודה מתבצעת מחוץ למקום העבודה, פרט זה חשוב ביותר ויש לעדכן את המעסיק מיד שעובד נפגע.

יש לגשת לקבל טיפול רפואי מוקדם ככל הניתן, ולתאר בפני הרופא כיצד נגרמה התאונה ולפרט את מלוא האברים שנפגעו בתאונת – לא רק את האיבר שהכי כואב.

במידה והעובד לא יציין את מלוא האברים שנפגעו, ביטוח לאומי תאונת עבודה לא יכיר באברים אלו ולא ניתן יהיה לקבל פיצוי בגין פגיעות אלה.

יש לציין כבר בטפסים לביטוח לאומי תאונת עבודה את נסיבות התאונה וכיצד המעסיק התרשל, לדוגמא אם אותו עובד החליק על מים במקום העבודה ולא יציין זאת כבר בטפסים ובתיעוד הרפואי, בתביעה נגד המעסיק ישאלו מדוע לא ציינה סיבה הפגיעה ועל מנת להימנע ממחלקות בשאלת הרשלנות יש לציינו כבר בטפסים לביטוח לאומי תאונת עבודה ובפני הרופא המטפל.

הנפגע זכאי לקבל פיצוי בגין ימי חופש למשך 3 חודשים ולאחר מכן יחד לפנות לרופא תעסוקתי אשר יקבע האם הנפגע יכול לשוב לעבודתו ובאילו מגבלות לדוגמא: רק בישיבה או למספר שעות בודד.

ניתן לשוב ולעבוד ומקביל לקבל פיצוי בגין נכויות זמניות וקבועות בנוסף לשכר שמתקבל מהמעביד.

רק לאחר סיום טיפול וקבלת מלוא הפיצוי מביטוח לאומי מחלקת נפגעי עבודה ניתן יהיה לבדוק האם אפשר להגיש התביעה כנגד המעסיק או כל גורם אחר.

לדוגמא: אדם אשר נפגע בדרכו לעבודה עקב מדרכה משובשת יהיה זכאי להגיש התביעה למוסד לביטוח לאומי מחלקת נפגעי עבודה וגם כנגד העירייה אשר לא דאגה למדרכה תקינה.

ניתן גם להגיש תביעה לביטוח לאומי בגין נושאים נוספים כגון: נכה נזקק, ניידות, שיקום ועוד הכל התאם לאופי הפגיעה.

על מנת להשיג הפיצוי המקסימלי יש לדעת היטב כיצד לפעול מול המוסד לביטוח לאומי ומול המזיק.

ניתן להיוועץ עם עורך דין תאונת עבודה על מנת שילווה אתכם בהליך.