עורך דין תאונת דרכים בעבודה

עורך דין תאונת דרכים בעבודה

תאונת דרכים שמתרחשת בדרך ממקום העבודה לבית או מהבית למקום העובדה היא תאונת דרכים שמהווה גם תאונת עבודה. כמובן שגם תאונת דרכים במהלך ביצוע העבודה תיחשב כתאונת עבודה.

קיימים מספר יתרונות לתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה:

  1. ניתן לקבל פיצוי באופן מיידי בגין היעדרות מעבודה למשך 3 חודשים.
  2. אפשר לקבל פיצוי בגין נכות זמנית בנוסף למשכורת אשר מהווה כפל פיצוי.
  3. אפשר להיבדק על ידי ועדה רפואית של ביטוח לאומי וגם בועדת ערר במקרה והועדה מדרג ראשון לא קבעה נכות שמתאימה למצבים הרפואי, בתביעה בגין תאונת דרכים יש מומחה אחד ואין אפשרות להיבדק פעם נוסף או לערער על קביעתו רק לחקור בבית המשפט וסיכוי נמוך שישנה הקביעה.
  4. בתאונת עבודה ההוצאות הרפואיות מכוסות ויש אפשרות לקבל סכומי כסף נוספים למשל לשיקום.
  5. הנכות אשר תיקבע על ידי המומחים של ביטוח לאומי יקבעו גם להליך מול חברת הביטוח של הרכב, ואין צורך לעבור כל בדיקה נוספת.

לאחר מיצוי ההליכים מול ביטוח לאומי וקבל פיצוי ניתן כמובן להמשיך בתביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב בו נסיעתם. כל נפגע תובע את חברת הביטוח חובה של הרכב בו נסע ואין משמעות למי האשם בתאונה.

התביעה שתוגש נגד חברת הביטוח כבר בשלה מבחינת הזנק ואחוזי הנכות שקבע רופא מטעם ביטוח לאומי ובמצב שכזה רוב  חברות הביטוח ימהרו לשלם את הפיצוי וימנעו מעלות של ניהול הליך כאשר כבר כל הנתונים ידועים וברורים.

הפיצוי בו תישא חברת הביטוח מורכב מראשי נזק שונים כגון: כאב וסבל, הפסד שכר, עזרה ועוד, כאשר מסכום הפיצוי הכולל יופחת הסכום ששולם על ידי המוסד לביטוח לאומי יתווסף סכום נוסף בגין החזר אגרה ושכר טרחת עורך דין תאונת דרכים אשר ישולם על ידי חברת הביטוח.

סכום הפיצוי בא לתת מענה להוצאות בגין התאונה במידה ואותו אדם שנפגע היה זקוק לעזרה צמודה לאחר התאונה ולעזרה חלקית כיום, הפסי שכר או מתקשה לבצע את עבודתו כל אלו ונזקים כספים אחרים ישולמו על ידי חברת הביטוח בסכום כולל אחד אשר לוקח בחשבון את פני העתיד בהערכה כמובן.

 

יש לבצע מספר פעולות על מנת לוודא שאותו נפגע יקבל פיצוי כספי מקסימלי:

פניה מוקדם ככל הניתן לקבלת טיפול רפואי לאחר התאונה.

ציינו בפני הרופא את כל האיברים שנפגעו בתאונה.

ביצוע בדיקות הדמיה אשר בכוחן לאבחן בצורה ברורה את מצבכם הרפואי.

מעקב רופא רציף ואזכור בעיות רפואיות נוספות אשר מתגלות במשך הזמן כמו: בעיות בתחום הנפשי, פיברומיאלגיה ובעיות נוספות אשר באופן טבעי מתעוררת רק לאחר פרק זמן.

פעולות אלה ועוד רבות אחרות יבטיחו קבלת פיצוי כספי משמעותי, היוועצו עם עורך דין נזיקין אשר לו הידע והניסיון במקרים אלו והוא יודע אילו פעולות עליכם לבצע לפי כל מקרה ומקרה.

 

מאמר זה נכתב על ידי חיים הקמן עורך דין נזיקין