עורך דין תאונת קורקינט חשמלי או אופניים

עורך דין תאונת קורקינט חשמלי או אופניים

נפגעתם בתאונת קורקינט? לא בטוחים האם אתם זכאים לפיצוי כספי וכמה?

 

  1. במאמר זה נסביר את כל האפשרויות שעומדות בפני הנפגע ואילו פעולות עליו לבצע על מנת לקבל פיצוי כספי נכבד.
  2. מהו דינו של רוכב כיצד ניתן לראות בו האם כנוהג ברכב מנועי האם קיימת פוליסת ביטוח לרוכבי קורקינט או אופניים חשמליים?
  3. נכון למועד כתיבת מאמר זה, בתחילת שנת 2023 דין רוכב קורקינט חשמלי או אופניים כדין הולך רכב, ובהתאם לקביעת בתי המשפט נסביר כציד יש לפעול בכל תרחיש.
  4. רוכב הקורקינט נפגע מרכב או כלי תחברה אחר – בתביעה לנזקי גוף אין כל משמעות למי האשם בתאונה, גם אם התאונה נגרמה באשמתו הבלעדית של רוכב הקורקינט אין לכך שום משמעות והוא יהיה זכאי למלוא הפיצוי בהתאם להיקף נזקיו.
  5. רוכב הקורקינט נפגע במהלך רכיבה ללא מעורבות רכב נוסף – במקרה שכזה יש לבדוק מה הגורם שגרם לקרות התאונה, האם חוסר שיווי משקל אז אין עילת תביעה, אך במידה והתאונה נגרמה עקב בור בכביש או כל מפגע אחר, הרי שקיימת לו עילת תביעה כנגד המזיק במקרה זה העירייה שבשטחה מצוי המפגע.מובן שעלולים להיות מפגעים בסוגים שונים כגון: רטיבות, התרוממות של ריצוף או כביש ועוד.
  6. במקרה שכזה יש לצלם את המפגע, לרשום כתובת מדויקת ולציין בפני הרופא המטפל כיצד נגרמה התאונה.
  7. מקרה נוסף אשר פחות שכיח אלו תאונות עקב פגם בקורקינט, כגון התנתקות של חלק ועקב כך נגרמה התאונה – המקרה זה אנו נבדוק מתי נרכש אותו הקורקינט, הטיפולים שבוצעו בו ובהתאם האם קיים גורם אשר היה אחראי לתקינות כלי התחבורה.
  8. שימוש בקורקינט חשמלי או אופניים שכיחים למדי ועל פי החוק עליהם לרכב בשבילים מיועדים או בכביש, גם אם ארעה תאונה עדיין ניתן להגיש התביעה בנסיבות שצוינו לעיל.
  9. יצוין כי במקרים מסוימים בהם נפגע תלמיד כאשר המקרה אינו מהווה תאונת דרכים, הוא יהיה זכאי לפיצוי נוסף מפוליסת ביטוח תלמידים, אשר חלה גם מחוץ לשעות הלימודים.
  10. אם התאונה ארעה בדרך לעבודה או חזרה ממנה הרי שהתאונה הינה תאונת עבודה וניתן לקבל פיצוי גם מהמוסד לביטוח לאומי, בגין הפסד ימי עבודה או בגין נכות רפואית זמנית או קבועה.
  11. עורך הדין תאונת קורקינט יבחן את נסיבות העניין, ויעריך את סיכויי התביעה וגובה הפיצוי הכספי.
  12. הפיצוי הכספי מורכב מראשי נזק שונים כגון: כאב וסבל, הפסד ימי עבודה, עזרת הזולת, הוצאות רפואיות ועוד.
  13. יש לתעד כל דבר שיהיה צורך להוכיח, לדוגמא צילום הבור שגרם לנפילה, מספר הרישוי של הרכב המעורב בתאונה או כל דבר אחר.
  14. בעת קבלת הטיפול הרפואי יש לציין בפני הרופא המטפל הסיבה לקרות התאונה ובמדויק.
  15. בכל מקרה בו נפגע אדם עקב רכיבה בקורקינט או אופניים חשמליים מומלץ להיוועץ עם עורך דין שעוסק בתחום, פגישות יעוץ בדרך כלל ללא כל עלות.

    יש להיוועץ עם עורך דין שעוסק בתחום הנזיקין אשר לו הידע והניסון להשיג עבורכם פיצוי כספי מקסימלי.