תאונה באולם משחקים

בשנים האחרונות אנו עדים לפתיחת מתחמי בילוי לקטינים, אשר כוללים טרמפולינות ומתקנים רבים נוספים כגון בריכת ספוגים לצורך נפילת המבלים בצורה בטוחה ונעימה.

קהל היעד של המבלים במתקנים אלו הינם קטינים, אשר אינם בשלים להעריך הסיכון ובוודאי כאשר המקום נחזה לבטוח לשימוש.

תביעה שנוהלה במשרדנו

כפי שרבים מבלים במתחמים אלו ביקש גם התובע בת.א. 43338-03-18 לבלות יחד עם חבריו, כאשר הוא ניגש למתקן האומגה, עמד לצידו מדריך מטעם המקום אשר לא הזהיר את התובע כי השימוש במתקן טומן בחובו סיכון בריאותי.
התובע נפגע בנפילתו לבריכת הסופגים וסבל מכאב עז בגבו, לאחר שפונה לבית החולים ועבר שם סדרת בדיקות, התברר כי הוא סובל משבר בחולית עמוד שדרה.
עורך דין חיים הקמן הגיש התביעה בשמו כנגד אולם המשחקים, בין היתר בטענה כי התרשלו בכך שלא הזהירו התובע בפני הסיכון שבשימוש במתקן וכי לא הונחו מספיק ספוגים על מנת למנוע את הפגיעה.
התביעה הוגשה בבית משפט השלום בתל אביב.

פיצוי

לאחר שכב' השופטת מור-אל הציעה לצדדים לסיים התיק בפשרה ולאחר שנוהל מו"מ בין הצדדים הוסכם כי התובע יפוצה בסך של 376,130 ₪.

למעשה כמעט כל תאונה בה נפגע אדם מזכה בפיצוי כספי.

שני נושאים עיקריים אשר משפיעים על גובה הפיצוי:

1. אחריות / רשלנות הגורם המזיק לדוגמא אדם אשר מעד ונפגע עקב מרצפת מוגבהת מגובה, רשלנות העירייה מתבטאת בכך שלא סרקה את השטח, איתרה ותיקנה מפגע זה.
במידה והמדובר במפגע גדול ובולט לעין, בית המשפט עלול לפסוק כי גם התובע תרם באשמתו לתאונה בכל שלא שם למפגע בלוט וברור ועל כן הפיצוי יופחת בשיעור של 10% עד 30%.
2. נזק – גובה הנזק נקבע בהתאם להיקף הפגיעה, האם בעקבות התאונה נותרה נכות לצמיתה.
קיים הבדל משמעותי בין פגיעה אשר לא הותירה נכות לבין פגיעה אשר בעקבותיה התובע סובל ממגבלה, אשר לא חולפת במשך הזמן ואשר מעניקה אחוזי נכות, עקב הגבלה בתנועת האיבר שנפגע או כל מגבלה אחרת.

גבוה הפיצוי תלוי בחומרת הפגיעה והיקף הפגיעה.

קיים הבדל משמעותי בין פגיעה אשר לא הותירה נכות לבין פגיעה אשר בעקבותיה התובע סובל ממגבלה, אשר לא חולפת במשך הזמן ואשר מעניקה אחוזי נכות, עקב הגבלה בתנועת האיבר שנפגע או כל מגבלה אחרת.
כאשר לתובע נותרה נכות עקב התאונה, הוא יהיה זכאי גם לפיצוי הפסד שכר לעתיד ולעזרת הזולת לעתיד – רכיבי פיצוי אלו הם המשמעותיים ביותר.
כמובן שיש משמעות לגיל הנפגע ולגובה שכרו – נתונים אשר משמעותיים לאופן בו יחושב הפיצוי אך נתונים אלו קבועים ועל כן לא נרחיב בעניין זה.
בכל מקרה בו אדם נפגע בתאונה יש לבחון כאמור האם המזיק התרשל? ומה היקף הנזק.

בכל מקרה בו אדם נפגע בתאונה יש לבחון כאמור האם המזיק התרשל? ומה היקף הנזק.

ניתן לפנות לעורך דין אשר עוסק בתחום הנזיקין על מנת להעריך סיכויי התביעה והיקף הפיצוי.

האמור לעיל אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד אשר אינו מהווה יעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

מאמר זה נכתב על ידי חיים הקמן עורך דין נזיקין

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותכם