תאונת עבודה עקב הרמת משא כבד

תאונות עבודה ותאונה בעקבות הרמת משא כבד נפוצות ביותר. מעטים המקרים בהם העובד מסרב לבקשת המעסיק או מקדיש חשיבה מיוחדת אודות הנזק שהרמת המשא הכבד, עלולה לגרום.

מה מגודר משא כבד? המדובר בסוגיה מעניינית אשר תלויה בצורת המשא, האופן בו ניתן לאחוז בו, המרחק והגובה שהמשא מורם אליו.

כלל אצבע כי משקל מעל 20 קילוגרם נחשב משא כבד! אך מכל מקום יש לבחון כל מקרה לגופו.

כל אדם אשר נפגע בתאונת עבודה יודע שכדאי לו לפנות למוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל פיצוי בגין ימי היעדרותו ממקום העבודה ובגין מצבו הרפואי אשר מזכה גם כן בפיצוי בגין נכות זמנית ו/ או נכות צמיתה (קבועה). אך רוב הנפגע מוותרים על תביעה כנגד המעביד אשר רכש פוליסת חבות מעבידים – בדיוק למקרים אלו בהם נפגע עובד בתאונת עבודה.
עורך דין תאונת עבודה בעל ידע וניסיון להשיג עבור הנפגע סכומי פיצוי משמעותיים ביותר.

תאונת עבודה

סכום הפיצוי

סכום הפיצוי בתביעות פוליסת חבות מעבידים, יהיה ברוב המקרים גבוה מהפיצוי אשר מתקבל מהמוסד לביטוח לאומי.
ההיגיון הבריא לפיו בתי המשפט מחייבים את המעסיקים בתשלום פיצוי לעובד, נובע מכך שהעובד מבצע את עבודתו עבור המעסיק ועל המעסיק לספק סביבת עבודה בטוחה ומוגנת, הדרכות בטיחות, לספק ציוד מתאים לאופי העבודה – פשוט לא להאמין שברוב התאונות, המעביד לא עומד בכללים, מפר חוקים ותקנות ולא מספק לעובד סביבה בטוחה.
מדי יום מדווחים כלי התקשורת על תאונות עבודה באתרי בניה אשר גורמות לאיבוד חיי אדם, עשרות ומאות תאונות עבודה נוספות אשר גורמות לפגיעה קשה בבריאות העובד לא זוכות לאותו הד תקשורתי. במהלך ביקור קצר במוסד לביטוח לאומי מחלקת נפגעי עבודה ברחבי הארץ בו ניתן לראות כי המוסד לביטוח לאומי "מוצף" בתביעות לקביעת נכות רפואית עקב תאונת עבודה.

חשוב ביותר! נפגעת בתאונת עבודה במקום העבודה או מחוצה לו במסגרת העבודה יש לדווח למעסיק אודות התאונה מוקדם ככל הניתן.

במידה והיו עדים לתאונה יש לאסוף את פרטיהם כגון שם, טלפון, מספר ת.ז. וכתובת מגורים היות ולא ניתן לדעת האם המעסיק יכחיש את אירוע התאונה. במקרה בו המעביד ימסור לחברת הביטוח (חבות מעבידים) כי התאונה לא התרחשה כמתואר, ידכם תהיה על העליונה רק במידה ודאגתם לאסוף פרטי עד או עדים אשר יתמכו בגרסתכם. ללא עדים המדובר בגרסה מול גרסה והשופט עלול לבחור בגרסת המעביד ולהעדיף אותה על פני גרסתכם לאירוע התאונה.

תאונת עבודה

קרתה תאונה בעבודה, לא בטוחים אם המדובר בפגיעה משמעותית דווחו למעסיק. במקרים רבים רק לאחר פרק זמן של ימים או חודשים מתברר שהפגיעה משמעותית והתאונה מותירה את העובד עם הגבלות בתפקוד היום יומי ובעבודה, למשך שארית חייו.
במקרים בהם אדם נפגע וסובל מנכות עקב הפגיעה, הוא יהיה זכאי לפיצוי רחב ביותר אשר מגלם את הפסדי השתכרותו ובגין הקושי בביצוע עבודתו או עבודה אחרת.

השגת פיצוי מקסימלי

רק עורך דין שעוסק בתחום תאונת העובדה ידע להעריך את השווי האמיתי של תביעתכם וכיצד להשיג את הפיצוי המקסימלי.
על מנת להשיג פיצוי כספי גבוה יש לפנות לרופא בתחום הפגיעה כגון רופא אורתופד, נוירולוג אשר יערוך עבורכם חוות דעת רפואית, בה יהיה פירוט של המגבלות מהן הנפגע סובל , ממצאי הבדיקה ואחוזי נכות אשר למעשה הם הנתון החשוב ביותר ואשר משפיע על גובה הפיצוי בצורה ניכרת.
ניתן להגיש תביעה כנגד המעסיק עד 7 שנים ממועד התאונה, לאחר מועד זה התביעה תתיישן ולא ניתן להגיש תביעה.

תביעה שנוהלה במשרדנו

לסיום נציין מקרה אשר טופל על ידי חיים הקמן עורך דין תאונת עבודה, בו אדם נפגע עקב הרמת משא, הנפגע קיבל סכום פיצו מהמוסד לביטוח לאומי ולאחר מכן הוגשה תביעה גם כנגד המעסיק בתביעה אזרחית שמספרה 14269-03-19, במסגרת פשרה עם חברת הביטוח הוא פוצה בסכום של 75,000 ₪ בנוסף לסכום אותו קיבל מהמוסד לביטוח לאומי נפגעי עבודה.

האמור לעיל אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד אשר אינו מהווה יעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

מאמר זה נכתב על ידי עורך הדין חיים הקמן אשר עוסק בתחום תאונות עבודה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותכם