תאונת דרכים – הגדרת התאונה כתאונת עבודה

car accident
  1. נפגע בתואנת דרכים בטרם פניה לעורך דין יש להגדיר את התאונה כבר בקבלת הטיפול הרפואי הראשונה הם מדובר גם בתאונת עבודה.
  2. תאונת דרכים שתהיה מוכרת כתאונת עבודה היא תאונת דרכים בדרך לעבודה או חזרה ממנה, במידה ויש חריגה במסלול הנסיעה היא לא תוכר כתאונת עבודה למעט שני חריגים סטיה מהדרך למקום תפילה או גן ילדים.
  3. כמובן שתאונת דרכים במהלך העבודה היא תאונת עבודה.

מהם היתרונות בהגדרת התאונה כתאונת עבודה?

  1. ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי.
  2. ניתן לקבל פיצוי מיידי בגין ימי מחלה עד 90 ימים, לעומת תביעה כנגד חברת הביטוח שרק במקרים חרגים ביותר משלם פיצוי על החשבון בטרם נוהל ההליך.
  3. ניתן לקבל פיצוי בגין נכויות זמניות בנוסף למשכורת ממקום העבודה, הדבר אינו אפשרי מול חברת הביטוח של הרכב אם שכרם לא נפגע.
  4. יש אפשרות לערר על קביעת המומחה הרפואי, דבר אשר איננו אפשרי בבדיקה רפואית על ידי בית המשפט.
  5. שלל אפשרויות נוספות בכל בהתאם למקרה, שיקוף מקצועי, ניידות ועוד.
  6. שימי לב קיימות תקופות התיישנות בביטוח לאומי – לדוגמא יש תקופת התיישנות של שנה בלבד לצורך קבלת פיצוי בגין דמי פגיעה (ימי מחלה).

 

עצות שימושיות לנפגע בתאונת דרכים עבודה

  1. יש להיוועץ עם עורך דין בטרם מילוי הטפסים, אתם עלולים לעשות מספר טעויות קריטיות, לדוגמא לציין איבר בודד שנפגע ולא את כל האברים, יש להזכיר מלוא האברים שנפגעו, במידה והפגיעה תחלוף ניתן לזנוח הטיפול בה ומול המוסד לביטוח לאומי.
  2. אותו ענין מול הרופא המטפל יש צורך להזכיר את מלוא האברים שנפגעו ואת התחושות, לדוגמא אם אתם חשים כאבי ראש יש לציין פרט זה מול הרופא בהזדמנות הראשונה.
  3. יש חשיבות אדירה למועד בו התלוננתם על מצבכם הרפואי בעקבות התאונה, במידה והפניה לרופא תהיה זמן רק לאחר התאונה לא יהיה ניתן לקשר לאותו אירוע ויתנתק הקשר בין מצבכם הרפואי לתאונת הדרכים בעבודה.
  4. סניף המוסד לביטוח לאומי שיטפל בתביעתם ושם גם תיבדקו על ידי רופא נקבע בהתאם למקום מגוריכם.

 

חשיבות בחירות עורך דין תאונות עבודה

  1. עורך הדין יטפל עבורכם בכל הקשור למילוי טפסים, הפניה לבדיקות מתאימים, ליווי בוועדה הרפואית תוך מיצוי זכויותיכם, וגם יגיש עבורכם את התביעה כלפי המעסיק או חברת הביטוח של הרכב.
  2. שכר עורך הדין בייצוג בביטוח לאומי קבוע בחוק ובאופן כללי בשיעור של 17%+ מע"מ.
  3. יש לפנות לעורך דין תאונת עבודה מוקדם ככל הניתן, על מנת שתהיה לו האפשרות להשפיע על הפעולות שיש לוודא, פניה מאוחרת לעורך דין תפגע באפשרות שלו לסייע בקבלת פיצוי כספי מקסימלי.
  4. תשמרו על עצמכם ואם חלילה נפגעתם, דאגו למצות זכויותיכם.

מאמר זה נכתב על ידי חיים הקמן עורך דין תאונת עבודה