תאונת דרכים ללא ביטוח או ללא רישיון

תאונת דרכים

קיימים מקרים רבים בהם ניתן לקבלת פיצוי כספי לאחר תאונת דרכים, גם במקרים בהם הרכב לא היה מבוטח או, שהנהג היה ללא רישיון נהיגה.

תאונת דרכים ללא ביטוח רכב

במקרה ואדם נפגע בתאונת דרכים ברכב שלא היה מבוטח בביטוח חובה, פגיעה אשר מזכה בפיצוי בגין נזק גופני, יש לבחון מדוע הרכב לא בוטח.

האם בשל תקלת סוכן ביטוח שלא הודיע על סיום הפוליסהף הרי שניתן להגיש התביעה כנגד סוכן הביטוח.

במידה ובעל הרכב ידע שאין ביטוח והוא אינו אשם בתאונה אלא רכב אחר – ניתן להגיש תביעה לפי פקודת הנזיקין, כנגד חברת הביטוח של הרכב שאשם בתאונה.

במקרה ונוסע נפגע על ידי רכב ללא ביטוח כהולך רגל או נוסע, קיימת לו זכות להגיש תביעה נגד קרנית אשר הוקמה בדיוק למקרים אלו, בהם אדם נפגע בתאונת דרכים בהם היה מעורב רכב חסר ביטוח.

תאונת דרכים ללא רישיון

במקרים בהם נפגע נהג הרכב והתברר כי היה בשלילה במועד התאונה על חברת הביטוח להוכיח כי אותו נהג ידע שאין לו רישיון נהיגה, אם בית המשפט יתרשם שאכן נהג הרכב לא היה שרישיונו נשלל הרי שהוא זכאי לקבל פיצוי כספי בגין נזקיו.

קיימים מקרים נוספים ובכל מקרה כדאי להיוועץ עם עורך דין תאונת דרכים אשר לו הידע והניסיון לאבחן המקרה והיקף הפיצוי לו זכאי הנפגע.

תאונת דרכים כולל גם מקרים נוספים כגון: תיקון דרך, כניסה לרכב לצורך נסיעה או ירידה מהרכב לאחר נסיעה.

פיצוי בגין תאונת דרכים משולם בהתאם להיקף הנזקים של אותו אדם שנפגע, הפסדי שכר לעבר ו/או לעתיד, עזרת הזולת לעבר ו/או לעתיד, נסיעות, הוצאות רפואיות ועוד, הכל בהתאם לכל נפגע ונפגע.

 

במידה וקיימים רישיון נהיגה וביטוח לרכב, הרי שהאחריות היא מוחלטת וכל נפגע זכאי לקבל פיצוי ללא קשר האם הוא האשם בתאונה.

בתאונת דרכים בית המשפט ממנה מומחים רפואיים בתחום בו קיים סיכוי שנותרה מגבלה עקב התאונה, לדוגמא הגבלה בתנועת הצוואר או הגב, תחושת סחרחורות, פיברומיאלגיה או כל הגבלה אחרת.

לאחר התאונה יש לפנות לקבלת טיפול רפואי מוקדם ככל הניתן ולציין בפני הרופא שנפגעת בתאונת דרכים, במידה ונסיעה הייתה חזרה או בדרך מהעבודה או תוך כדי ביצוע העבודה יש לציין כי המדובר גם בתאונת עבודה.  

יש לפרט בפני הרופא מלוא האברים שנפגעו, גם אלו שכואבים בצורה פחותה. 

יש להמשיך במעקב רפואי בכל חודש ולבחון האם קיים שיפור במצב או שלא חלה הטבה משמעותית

לאחר כשנה ניתן להיבדק על ידי רופא שבית המשפט ימנה ואשר יקבע את מצבו של הנפגע ומוגבלותו עקב התאונה.

במידה והוצאתם סכומים עקב בתאונה, טיפולים רפואיים, עזרה או כל הוצאה אחרת, יש לשמור הקבלות והינכם זכאים להחזר עבור הוצאות אלה.

דעו את זכויותיכם ודאגו לקבל פיצוי כספי מתאים, הדבר החשוב מכל לדעת היקף הפיצוי לו הינכם זכאים ולוודא שהסכום שמתקבל מחברת הביטוח הינו הסכום שמגלם את הנזק בצורה טובה.

מאמר זה נכתב על ידי חיים הקמן עורך דין נזיקין.