המדריך לנפגע בעבודה

בטרם נסקור מלוא זכויותיו של עובד אשר נפגע במהלך עבודתו נציין כי תופעת תאונות העבודה הינה תופעה שכיחה ביותר אשר משפיעה באופן ישיר ועקיף על מאות אלפי אנשים מדי שנה.

מחד ניתן להבין את הצורך של מעסיק או עצמאי להספק עבודה מהיר על מנת לעמוד בלוחות זמנים והתחייבויות אך אסור שהדבר יבוא על חשבון בטיחות בעבודה, בריאותם ושלומם של העובדים.

בתי המשפט ברחבי הארץ פוסקים על המעביד אחריות רחבה ביותר וכמעט מוחלטת לשמור על שלומו ובריאותו של העובד, אשר מבצע את עבודתו למען מקום העבודה והמעביד.

במידה ולדוגמא עובד מתבקש להרים שולחן כבד, הוא ברוב המקרים לא יתנגד בטענה שהשולחן כבד ינסה להשלים את המשימה שהוטלה עליו ויפגע מהמשקל הרב אשר הורם לבקשת ולצרכי המעביד, זאת בדיוק הסיבה שאחריות המעביד רחבה ביותר

במידה וחלילה מתרחשת תאונת עבודה ואדם נהרג יגיעו לזירה חוקרים והתיעוד אודות המקרה יהיה רב, אך ברוב המקרים התאונות אינן מסכנות חיים ויש לבצע מספר פעולות על מנת לוודא קבלת הפיצוי.
  1. יש לדווח למעסיק אודות התאונה – למלא דו"ח תאונה מסודר אשר נחתם על ידי המעסיק וטופס דיווח למוסד לביטוח לאומי.
  2. לאסוף פרטי עדים לתאונה – שם מלא, כתובת, ת.ז. ומספר טלפון.
  3. לגשת ולקבל טיפול רפואי – יש לוודא כי במסמך הרפואי הראשוני מצוינות נסיבות התאונה כגון "נפגע מקרש שנפל על ידו במהלך העבודה"  "נפל מפיגום במהלך עבודתו" קיימת חשיבות רבה לציון הנסיבות וכי התאונה תרחשה במהלך העובדה ולא בשעות הפנאי.
  4. במידה וקיימת הגבלה וקושי בביצוע העבודה יש לגשת לרופא תעסוקתי אשר בכוחו לקבוע הגבלות לביצוע התפקיד כגון: שעות עבודה מופחתות, פטור מהרמת משאות ואף לקבוע כי העובד איננו מסוגל לעבוד כלל.

ניתן לקבל פיצוי משלושה גורמים שונים: (1) ביטוח לאומי (2) פוליסת ביטוח חבות מעבידים (3) פוליסות ביטוח פרטיות של הנפגע כגון: תאונות אישיות / אובדן כושר עבודה.

על מנת לקבל פיצוי מקסימלי יש לפנות לקבל יעוץ משפטי מעורך דין תאונות עבודה בעל ניסיון וידע בתחום זה אשר ידריך וילווה הנפגע לכל אור התהליך קבלת הפיצוי מכל הגורמים הרלוונטיים.

האמור לעיל אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד אשר אינו מהווה יעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותכם