עורך דין נפילה באוטובוס

למרות שלעיתים זו נראית כמו סתם תקרית מצערת, אך נפילה באוטובוס הינה תאונת דרכים לכל דבר והנפגע זכאי לפיצוי כספי.
אזרחים רבים בישראל עושים שימוש נרחב בתחבורה הציבורית ובעיקר באוטובוס.
אחד המקרים הנפוצים בהם נפגעים הנוסעים באוטובוס, היא עקב בלימה פתאומית של נהג האוטובוס.

במקרים אחרים נפגעים הנוסעים בעקבות נסיעה לא זהירה, פזיזה או סגירת הדלת תוך כדי הנסיעה, או סגירת דלתות האוטובוס על הנוסעים שטרם הספיקו להשלים את כניסתם המלאה לאוטובוס.

גם עצם הנוכחות באוטובוס בעת תאונת דרכים בה היה מעורב האוטובוס או נפילה בעת עליה או ירידה מהאוטובוס מזכים בפיצוי כספי נכבד

4 עצות לנפגע בתאונת אוטובוס

על מנת להבטיח הפיצוי הכספי יש לבצע את הפעולות הבאות:
1. לשמור על כרטיס האוטובוס או הרב-קו איתם עלית לאוטובוס ביום התאונה, זוהי למעשה הדרך להוכיח כי אכן נסעת באוטובוס במועד בתאונה.
2.לדאוג לאסוף פרטי האוטובוס והנהג, מספר רישוי, שם הנהג ומספר העובד שלו.
3. בעת פניה לקבלת טיפול רפואי לציין בפני הרופא המטפל כיצד התרחשה התאונה.
4. לקחת פרטי עדים לתאונה, שם מלא, כתובת ומספר טלפון.
אם תאונת הדרכים התרחשה בזמן שהעובד שהה באוטובוס כשהיה בדרכו למקום העבודה או חזרה ממנו מדובר גם בתאונת עבודה וגם בתאונת דרכים.
כמו בכל תביעה על פי חוק הפלת"ד (תביעה בהתאם לחוק הפיצוים לנפגעי תאונת דרכים) אין זה משנה מי האשם בתאונה והנפגע זכאי לפיצוי כספי.

פיצוי כספי נפילה באוטובוס

הפיצוי הכספי מורכב מגורמים רבים כגון:

כאב וסבל – הפיצוי מחושב בהתאם לשיעור נכותו של הנפגע, ימי אשפוז וגילו. יצוין כי בית המשפט רשאי לחשב הפיצוי בהתאם ל10% נכות גם אם לא נותרה כל נכות בעקבות התאונה.

הפסדי שכר לעבר – במידה והנפגע הפסיד ימי עבודה, הוא זכאי לקבל פיצוי בגין ימים אלו.
הפסדי שכר לעתיד- במידה ולנפגע נותרה נכות יחושב פיצוי לעתיד למשך תקופת העסקתו עד גיל פרישה בהתאם לנכות אשר מגלמת את הקושי בביצוע עבודתו והסיכוי למצוא מקום עבודה אחר חרף פגיעתו.

הפסדי פנסיה- הנפגע גם זכאי לפיצוי נוסף בגין הפסדי פנסיה בשיעור של 12.5% מהפסדי השכר.

נסיעות וטיפולים רפואיים- נלקחים בחשבון בגובה הפיצוי.
עזרת צד ג' – במידה והתובע נזקק לטיפול על ידי גורם שלישי, עלותו ילקחו בחשבון גובה הפיצוי, הנפגע יהי זכאי לפיצוי גם אם העזרה ניתנה על ידי בני המשפחה.

נפגעת במהלך שימוש בתחבורה ציבורית יש לפנות לעורך דין שעוסק בתחום הנזיקין על מנת לבחון סיכויי התביעה והיקף בפיצוי לו זכאי הנפגע, שיחת/פגישת יעוץ הינה ללא כל עלות.