עורך דין לתאונת עבודה

לצערנו תאונות עבודה הן חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. כולנו מנסים לשמור על עצמנו ולהימנע מתאונה במקום העבודה או בהקשר אליה, אך מה בכל זאת עושים כאשר מעורבים בתאונה כזו? כל מה שצריך וכדאי לדעת על עורך דין תאונות עבודה.

מה נחשב תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא למעשה נזק גוף שנגרם לנו במהלך העבודה. זה יכול להיות נזק ישיר כמו שבירת יד או רגל ואלו יכולות להיות מה שנקרא ”תאונות קטנות“ שבעצם מגדירים כמיקרו טראומה, כלומר נזק חוזר ונשנה כמו למשל שחקן טניס שכל היום מפעיל את המרפק ואז אפשר להגדיר את זה למיקרו טרואמה תחת ענף נפגעי עבודה. גם תאונת דרכים שקורית בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה נחשבת לתאונת עבודה.

נפגעתי במקום העבודה את מי אני תובע?

בראש ובראשונה כדאי לפנות לעורך דין תאונות עבודה שינתח את המקרה ויעשה לכם סדר בבלאגן. הגוף הראשון שאותו אנו תובעים במקרה של תאונת עבודה הוא ביטוח לאומי. במשך שלושה חודשים ראשונים, אדם שעבר תאונת עבודה זכאי לקבל דמי פגיעה. מדובר למעשה ב- 75% מהשכר בממוצע של 3 חודשים שלפני התאונה. מכיון ויש לא מעט בירוקרטיה סביב התהליך והפניה לביטוח לאומי, מומלץ לפנות לעורך דין לתאונות עבודה שיטפל בבקשה במקומכם. זה חוסך המון זמן ובלאגן. לא פעם דמי הפגיעה הללו הם קריטיים עבור אנשים שנפגעו ומוגדרים זמנית או באופן קבוע נכים. בכדי שנוכל לקבל את דמי הפגיעה עלינו להציג את כל המסמכים לביטוח הלאומי וזה אחרי שהמעביד גם חתם עליהם שזו לפעמים בעיה בפני עצמה. יש גם פרוצדורה מול קופת החולים.

מה עושים במצב שהמעביד לא חותם על המסמכים?

במקרה שהמעביד לא רוצה לחתום בשל ניגוד אינטרסים או כל שיקול אחר, התפקיד של עורך דין תאונות עבודה הוא לשלוח לביטוח לאומי מכתב שמציג את הסיטואציה, זאת במטרה שהמוסד לביטוח לאומי יכיר בתאונה וישלם לעובד את הפיצויים.

מרגע הפגיעה תוך כמה זמן ניתן לתבוע?

תוך שנה. בשונה מבית משפט, אם תתבעו את המוסד לביטוח לאומי אחרי שעברה שנה, ניתן להגיע לועדה רפואית לקבל את מה שמגיע לכם אבל עם קיזוז על התקופה שאחרי השנה. לכן, חשוב למצות את הזכויות כמה שיותר מהר ולא לחכות, לפחות לא עם התביעה נגד ביטוח לאומי. מעבר לזכויות שמגיע לנו מביטוח לאומי, אנו יכולים לתבוע גם את הביטוח של המעביד זאת במקרים של רשלנות. לתביעה נגד המעביד בגין תאונת עבודה יש תוקף של 7 שנים. את הפיצוי אפשר לקבל או מהביטוח לאומי או מהמעביד ואין כפל פיצויים.

חשוב לפנות לעורך דין העוסק בתאונות עבודה דרך המלצות או אנשים שאתם מכירים, מישהו עם ניסיון שיוכל ללוות אתכם לאורך כל התהליך במלואו.

במרבית המקרים עורך הדין לא גובה שכר עבור פגישת יעוץ וכדאי לתאם פגישה לצורך התרשמות מעורך הדין.

מאמר זה נכתב על ידי חיים הקמן עורך דין נזיקין

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותכם