רשלנות רפואית בטיפולי הסרת שיער

מכוני טיפוח והסרת שיער צצים בכל מקום ומפזרים הבטחות לגוף חלק משערות, במקרים רבים מכון היופי גורם לתוצאה ההפוכה ולמעשה מכער את גוף המטופל וגורם לו לצלקות, סימני פיגמנטציה ואף שיעור יתר.
טיפול בלייזר פועל בשיטה של פגיעה בזקיק השערה והורס אותה לגמרי, לעתים נדרשת סדרת טיפולים על מנת להשיג תוצאות משביעות רצון.

פגיעות עיקריות מטיפולי לייזר

הפגיעות העיקריות הינם כוויות אשר עלולות להתיר צלקות וסמני פיגמנטציה (סימני פסים) של המכונה על הגוף אשר גוררים שורת הגבלות כגון: הימנעות מחשיפה לשמש ועוד.
מקרה נוסף הינו שיעור יתר כאשר במקום שכמות השיער תדולל או תיעלם לגמרי, המטופל הופך לשעיר יותר משהיה לפני הטיפול.
יש לציין כי מטפלים רבים עובדים ללא כל הסמכה או אישור של משרד הבריאות.

למטפל בטיפול בלייזר קיימת חובה לעדכן את המטופל אודות הסיכונים הסבירים שעלולים להיגרם עקב הטיפול, וזאת על מנת שהמטופל יהיה מסוגל לקבל החלטה האם מעונין לבצע את הטיפול, למרות הסיכונים וכמובן שנדרת הסכמת המטופל לעבור הטיפול בלייזר.

על מנת לנסות להימנע מטיפול רשלני של הסרת שיער בלייזר, יש לבצע את הפועלות הבאות:
1. לטפל במכון בו המטפל עבר הכשרה ספציפית לטיפול בלייזר, ולו המלצות רבות של לקוחות מרוצים.
2. וודאו כי המכון משתמש במכונה שקיבלה את כל האישורים ממשרד הבריאות בישראל.
3. בדקו את הטופס ההסכמה לטיפול טרם חתימתכם. במידה וצוין כי המכון איננו אחראי לכל נזק, אל תחתמו על הטופס מסוג זה ופנו למכון טיפוח אחר.

במקרים רבים קיימת אי שביעות רצון מהטיפול אשר לעיתים מסתיים גם בפגיעה אסטטית קשה.

במידה ונפגעתם עקב טיפול להסרת שיער ככל הנראה שאתם זכאים לקבלת סכום פיצוי נכבד.

להלן מספר דוגמאות לפיצויים בגין טיפול לייזר רשלני:

בת"א 19141-12-11 עמיוף נ' CARE שרותי רפואה בע"מ (פתח תקוה) נקבע בפסק הדין כי התובעת איננה טוענת לנכות לצמיתות כתוצאה מהכוויות שנגרמו לה במהלך הטיפול, אולם טוענת היא לנזק לא ממוני, כאב וסבל ועוגמת נפש אשר נגרמו לה במהלך פרק הזמן הממושך אשר חלף עד להחלמתה.
בנסיבות המקרה נקבע כי הוכח על ידי התובעת כי הכוויות אשר נגרמו לה במהלך הטיפול אצל הנתבעת בתאריך 10.3.2009, היו כוויות קשות וחומרתן חרגה מגדר תופעות הלוואי האפשריות המופיעות בטופס ההסכמה.

מכל מקום, התובעת לא הוזהרה טרם הטיפול בדבר אפשרות לגרימת כוויות כה קשות אשר משך ההחלמה מהם יהיה כה ממושך.
ובית המשפט פיצה התובעת בסך של 36,000 ₪ בתוספת שכ"ט עו"ד בשיעור 24%.

במקרה אחר אשר טופל על ידי עורך דין חיים הקמן בו מטופלת סבלה מסימני פיגמנטציה אשר חולפים לאחר זמן מה, היא פוצתה בסך של 83,000 ₪.

היקף הפגיעה משתנה בין מקרה למקרה ובהתאם גם גובה הנזק, על כן יש לבחון נסיבות המקרה לרבות התנהלות המכון, הנזק אשר נגרם ועוד על מנת להבטיח קבלת פיצוי מקסימלי.

מאמר זה נכתב על ידי עורך הדין חיים הקמן 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותכם